Atrakcyjna młoda mama. Jak zrzucić zbędne kilogramy po ciąży?

matka
.

Podobno kobieta w ciąży powinna „jeść za dwoje”. Niestety, konsekwencją takiego postępowania jest niekontrolowany przyrost zbędnej tkanki tłuszczowej. W przypadku „świeżo upieczonych” mam proces odchudzania jest bardziej wymagający, co wynika z szeregu zmian w organizmie, jakie zachodzą w trakcie ciąży. Co zrobić, by po porodzie odzyskać zgrabną sylwetkę?

Skuteczna utrata kilogramów po ciąży wymaga zarówno systematyczności, jak i racjonalnego podejścia do diety oraz treningu siłowego. Okres połogu rządzi się swoimi prawami, których należy przestrzegać niezależnie od tego, jak dobre samopoczucie towarzyszy młodej mamie po powrocie ze szpitala.

ciąża

Będąc w ciąży, kobieta przybiera na wadze średnio od 8 do 16 kilogramów. Na ich ostateczną liczbę wpływają takie czynniki jak m.in.:

  • waga dziecka i wód płodowych,
  • łożysko,
  • zwiększona objętość krwi,
  • nagromadzony zapas tkanki tłuszczowej.

Okres utraty kilogramów w powyższym przedziale nie powinien trwać dłużej niż od 8 miesięcy do maksymalnie roku. Nieco bardziej problematyczny jest powrót do dawnej sylwetki, jeżeli w trakcie ciąży masa ciała zwiększyła się o ponad 16 kilogramów. O ile dziecko nie jest karmione piersią, w odchudzaniu mogą pomóc naturalne suplementy, które aktywnie wspierają proces termogenezy. Jednym z takich preparatów jest B-Shape.

Kiedy rozpocząć odchudzanie?

Pierwsze 6 miesięcy po porodzie to najlepszy czas na rozpoczęcie diety odchudzającej – pod warunkiem, że dziecko nie jest karmione piersią. Decyduje o tym przede wszystkim gospodarka hormonalna, która ulega gwałtownym zmianom wraz z przyjściem dziecka na świat. Istotną rolę odgrywa również brak łożyska, które w trakcie ciąży stymuluje hormony wzmagające apetyt. Tę funkcję podtrzymują również niektóre ze składników, które obecne są w składzie suplementów. Jednym z nich jest  beanblock®, czyli opatentowany, naturalny ekstrakt z nasion fasoli włoskiej (Phaseolus Vulgaris) i źródło m.in.: fasolaminy. Zmniejsza ona kaloryczność posiłków oraz ogranicza produkcję greliny (tzw. „hormonu głodu”). W efekcie, fasolamina redukuje impulsywną chęć sięgnięcia po niezdrową przekąskę.

W pierwszym tygodniu po porodzie, w wyniku zmniejszenia objętości krwi i wody w organizmie, waga zmniejsza się od 3 do 5 kilogramów. Pozbycie się pozostałych wymaga indywidualnej pracy.

Przemyślana dieta

Niezależnie od tego, czy dziecko karmione jest piersią, czy też nie, dieta młodej mamy powinna być urozmaicona i składać się głównie z węglowodanów (ponad 55%), uzupełnionych o tłuszcze nienasycone (mniej niż 30%). Równie ważna co dobór zdrowych składników żywieniowych, jest także częstotliwość ich spożywania. Nawyk jedzenia w regularnych odstępach czasu (co 3-4 godziny) przyczynia się do zwiększenia tempa metabolizmu. Należy jednak wziąć pod uwagę, że w przypadku ominięcia jednego z zaplanowanych posiłków, kolejny będzie odpowiednio większy. W ten sposób wzrasta prawdopodobieństwo niekontrolowanego podjadania między posiłkami.

By nad nim zapanować, warto uzupełniać przygotowywane posiłki o ostre przyprawy, np. imbir, pieprz, papryczkę chili. Ostatnia swój smak zawdzięcza kapsaicynie, która wpływa na produkcję hormonu tarczycy. Ten z kolei stymuluje ilość adrenaliny i dopaminy w organizmie – hormonów, które odpowiedzialne są za regulację apetytu. W efekcie, kapsaicyna pomaga ograniczyć potrzebę sięgnięcia po przekąski. Dodatkowo, działa stymulująco na współczulny układ nerwowy, dzięki czemu przyczynia się do zwiększenia tempa utleniania tłuszczu w komórkach mięśniowych. Oddziaływanie kapsaicyny wzmagają: chrom oraz fitoaglutynina. Pierwszy składnik zwiększa produkcję insuliny (kluczowego hormonu w walce z nadwagą). Tym samym, zapobiega drastycznym wzrostom i spadkom poziomu cukru we krwi, a także redukuje zapotrzebowanie organizmu na produkty bogate w cukry. Natomiast fitoaglutynina (zawarta w beanblock®, naturalnym ekstrakcie z fasoli włoskiej) wpiera pracę hormonów jelitowych, które wywołują uczucie sytości, w tym cholecystokininy. W efekcie wywołuje uczucie sytości, tym samym redukując uczucie „wilczego apetytu”. Wszystkie powyższe składniki zawarte są w preparacie B-Shape.

Zdrowe nawyki żywieniowe

Efekty odchudzania zależą w dużej mierze od tempa spożywania posiłków. Warto wziąć pod uwagę, że informacja o uczuciu sytości dociera do mózgu dopiero po około 20 minutach od rozpoczęcia posiłku. W związku z tym, zdrowym nawykiem jest wygospodarowanie tych kilkudziesięciu minut na spokojną konsumpcję każdego z nich. Niestety, przy niemowlęciu nie zawsze jest to możliwe.

Jedzenie w pośpiechu, niedokładne przeżuwanie kęsów pokarmu lub połykanie ich w całości to jeden z głównych błędów, które prowadzą do zaburzeń w procesie odchudzania. W utrzymaniu go na właściwym poziomie pomoże zielona herbata. Skuteczne suplementy diety zawierają ten składnik ze względu na obecność antyutleniaczy polifenolowych, w tym najbardziej aktywnego galusanu epigallokatechiny (EGC). Wspomaga on redukcję tkanki tłuszczowej poprzez nasilenie procesów termogenezy. EGC, poprzez podwyższenie ciepłoty ciała, przyczynia się do wzmożonej pracy organizmu, który – by utrzymać właściwą temperaturę – spala magazynowane kalorie.

Trening po porodzie?

Opieka nad niemowlęciem sama w sobie jest intensywnym treningiem. Nieustanne pochylanie się nad dzieckiem, podnoszenie go, czy kołysanie do snu to czynności, które przyczyniają się do wzmocnienia mięśni i utraty sporej ilości kalorii. W efekcie, przyśpieszają proces chudnięcia. Bezpiecznym wsparciem w walce o odzyskanie wagi sprzed ciąży jest suplementacja. B-Shape wspomaga naturalny proces spalania tkanki tłuszczowej poprzez połączenie doskonale uzupełniających się składników pochodzenia roślinnego z odpowiednimi witaminami i makroelementami.

W 2 miesiące po porodzie można wpleść w swój codzienny grafik lekki trening. Powinien bazować na ćwiczeniach rozciągających i wzmacniających, koncentrujących się przede wszystkim na partiach ciała, które wymagają najwięcej uwagi: mięśniach brzucha, ud i pośladków. Jednak nie wszystkie młode mamy mogą pozwolić sobie na tak rozplanowaną aktywność fizyczną. Zależy to od szeregu indywidualnych czynników, w tym m.in.:

  • przebiegu porodu (naturalny, czy poprzez cesarskie cięcie),
  • procesu gojenia się ran,
  • ogólnej kondycja zdrowotna matki.

Powrót do sylwetki sprzed ciąży nie jest łatwe. Ze względu na konieczne ograniczenia w zakresie intensywnej aktywności fizycznej, niezwykle ważne jest racjonalne opracowanie odpowiednio zbilansowanego jadłospisu. Uzupełniony o bezpieczne suplementy dla młodych matek, pozwala bez wyrzeczeń pozbyć się zbędnych kilogramów i utrzymać pożądaną wagę w rydzach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

− 4 = 1