Jak bezpiecznie schudnąć podczas karmienia piersią?

dziecko
.

Jak schudnąć, karmiąc piersią? To pytanie zadaje sobie wiele młodych mam. Mówi się, że najlepszym sposobem na utratę wagi w tym okresie, jest karmienie piersią, ponieważ produkcja mleka pochłania bardzo dużo kalorii. Niestety wiele kobiet odkrywa, że nie jest to takie proste, ponieważ cały czas odczuwają głód. Często apetyt zaspokajany jest szybko tym, co akurat jest pod ręką – nieodpowiednim jedzeniem, które uzupełnia braki kaloryczne z nawiązką. Podpowiadamy, jak skutecznie i bezpiecznie schudnąć po ciąży, karmiąc piersią.

Jak kontrować spadek wagi podczas karmienia piersią?

Jak dowiedzieć się można z bloga Mamatu, aby zanotować spadek wagi podczas karmienia piersią, mamy powinny przede wszystkim… często karmić piersią. Warto także pamiętać, aby jak najrzadziej zastępować mleko matki modyfikowanym zastępnikiem. W razie pilnej potrzeby korzystamy z laktatora lub ręcznie odciągamy pokarm, aby przygotować zapasy pokarmu dla dziecka. Dlaczego kobiety, które jak najwięcej karmią piersią, chudną? Ponieważ produkcja mleka wymaga dużych pokładów energii. Matkom karmiącym zaleca się spożywanie około 500 kalorii dziennie więcej niż przed ciążą. Spokojnie, dostarczając sobie tylu dodatkowych kalorii nie przytyjemy jeszcze więcej, a właśnie schudniemy. Kobiecy organizm zużywa nawet 700 kalorii na produkcję mleka dla dziecka w ciągu doby. Badania dowodzą, że w czasie, kiedy kobieta ma laktację, jej metabolizm znacznie szybciej działa i spala nadmiar tłuszczu. Dodatkowo kilogramy, które odłożyły się w trakcie ciąży, stanowią swego rodzaju rezerwę kalorii potrzebnych mamie podczas okresu karmienia piersią. Dzięki nim kobiety zachowują zdrowie, siłę i energię.

Jaki powinnyśmy odnotowywać spadek wagi podczas karmienia piersią? Zazwyczaj świeżo upieczone mamy cieszące się dobrym zdrowiem tracą około 2 kilogramów miesięcznie. Przez pierwsze dwa lub trzy miesiące po porodzie lepiej nie podejmować dodatkowych kroków w celu szybszego przywrócenia sobie dawnej wagi, ponieważ to czas na regenerację organizmu po porodzie oraz stabilizację laktacji. Najbezpieczniej jest mieć w tym czasie jadłospis zróżnicowany – bogaty zwłaszcza w wapń, żelazo i witaminę B12. Nie stosujemy żadnej drastycznej diety – mogłaby zaszkodzić zarówno mamie, jak i karmionemu piersią dziecku. Pamiętajmy, że przez pierwsze sześć miesięcy życia maluch powinien być karmiony wyłącznie mlekiem matki. To dobrze, bo im więcej karmimy, tym szybciej chudniemy i zachowujemy przy tym maksymalne bezpieczeństwo swoje i dziecka. Nie wolno podczas karmienia piersią zbyt szybko tracić wagi, bo może to nawet zahamować laktację.

Co jeść podczas karmienia piersią, żeby schudnąć?

Co jeść podczas karmienia piersią, żeby schudnąć? Przede wszystkim to, co zdrowe. Apetyt kobiety, która karmi piersią, jest spory. To ze względu na prolaktynę – hormon, który jest odpowiedzialny za pobudzanie laktacji oraz za blokowanie menstruacji i owulacji w pierwszych miesiącach po porodzie. Wydzielanie tego hormonu następuje między innymi po posiłku – jest to prosta zależność. Kobieta, która karmi malucha musi dobrze jeść i wciąż zaspokajać swój apetyt, dlatego najlepiej sięgać po rzeczy zdrowe, które nie wpłyną negatywnie na naszą wagę. Jeżeli w pierwszych tygodniach po porodzie troszkę przytyjemy, nie przejmujmy się, że taka tendencja się utrzyma. W okresie zaraz po urodzeniu dziecka organizm szczególnie potrzebuje dodatkowej energii i pożywienia. Z czasem sytuacja stabilizuje się – najczęściej po około trzech miesiącach. Wtedy można nieco obniżyć ilość kalorii spożywanych w ciągu dnia, ale pod żadnym pozorem nie schodzimy poniżej progu 1800 kalorii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

− 3 = 5