Jesień bez infekcji – jak wzmocnić odporność w sezonie zachorowań?

przeziębienie
.

Okres przejściowy to nie tylko czas gwałtownych zmian pogody – to także moment, w którym nasze organizmy przygotowują się do nadchodzącej zimy. Jesienią zmagamy się z całym szeregiem czynników osłabiających naszą odporność i stajemy się bardziej podatni na infekcje. Jak temu przeciwdziałać?

Moc zdrowych przyzwyczajeń

Wiele mówi się na temat dobroczynnego wpływu długich spacerów, regularnej aktywności fizycznej i wszelkiego hartowania organizmu, zwłaszcza na jesień. Niestety, nie wszyscy są świadomi, jak istotny wpływ wywierają te przyzwyczajenia na kwestię odporności. Unikanie chłodnego wiatru czy deszczu może wydawać się sposobem na uniknięcie przeziębienia, lecz w rzeczywistości to właśnie narażanie się na działanie podobnych czynników wzmacnia organizm, przyzwyczajając go do coraz mniej przyjaznych warunków pogodowych. W kwestii zdrowych przyzwyczajeń nie można nie wspomnieć o zdrowym odżywianiu – jesień to okres, kiedy nie mamy już możliwości sięgnąć po owoce i warzywa prosto z ogródka, choć właśnie teraz szczególnie ich potrzebujemy! Oprócz wzbogacania diety w witaminy, pamiętaj o jeszcze jednej istotnej zasadzie: nigdy nie wychodź z domu bez śniadania. W ciągu dnia pamiętaj zarówno o aktywności, jak również o chwili na odpoczynek i uważne wsłuchanie się w potrzeby swojego narażonego na przesilenie organizmu.

Wzmacnianie odporności „od środka”

Dbałość o codzienne nawyki to jedno – warto zatroszczyć się także o odpowiednie odżywienie organizmu. Zwłaszcza jesienią zaleca się zwłaszcza przyjmowanie witamin: D (zawartej w tłustych rybach morskich), C (obecnej w owocach jagodowych oraz zielonych i żółtych warzywach) oraz A (którą znajdziemy w marchwi, kapuście i papryce). Nie zaszkodzi także przyjmowanie tranu oraz mikstur na bazie miodu, cebuli i czosnku. Zamiast czarnej herbaty warto w tym okresie spożywać herbatki owocowe, a także wzmacniający odporność sok z aloesu. W tym okresie można także wypróbować dietę cynkową, czyli raz w tygodniu zafundować sobie dzień spożywania pieczywa pełnoziarnistego, wątróbki, ciemnego ryżu czy ostryg – wiele osób cierpi na niedobory tego pierwiastka, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Jeżeli chcesz wesprzeć naturalne metody suplementami, bez problemu znajdziesz w aptekach sprawdzone preparaty wzmacniające odporność, takie jak Sinudafen, RuttiVinn C czy Immunobon płyn. Pamiętaj jednak, że przyjmowanie syropu czy kapsułek to jedynie dodatek do wspomnianych wcześniej zaleceń, który nie zastąpi zdrowego odżywiania czy regularnego zażywania aktywności fizycznej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

− 3 = 1