Metody zapoznawcze w czasach współczesnych

ciąża
.

Dla współczesnych ludzi, wychowanych i żyjących w świecie komputerów i informatyki, naturalnym źródłem nawiązywania znajomości jest internet. Nawiązujemy znajomości na tle zawodowym i biznesowym, ale coraz częściej przez internet również poszukujemy akceptacji, wsparcia, przyjaźni i miłości. Dziś ludzie dążą wprawdzie jeszcze do tego, aby kogoś poznanego w internecie spotkać w realnym świecie, ale trudno ocenić, czy będzie tak za kilkadziesiąt lat? Nowości technologiczne coraz częściej zaspokajają nasze potrzeby bez konieczności nawiązania kontaktu rzeczywistego; czasem można wysunąć tezę, że może kiedyś potrzeba ta po prostu w nas zaniknie.

Biuro matrymonialne w dzisiejszych czasach?

Czy w czasach badoo, whatsupów, speed datingów i tzw. fejsa, takie instytucje jak biura matrymonialne mają jeszcze prawo bytu? Czy mogą być konkurencyjną alternatywą dla nowoczesnych, rozwiniętych form nawiązywania znajomości, jakie daje sieć www ? Prowadzący takie instytucje przekonują: „Nie przegrywamy z nimi, ani nie wygrywamy. Po prostu z nimi nie konkurujemy”. W ich mniemaniu portale randkowe oferują zupełnie inny rodzaj usługi niż internetowe i stacjonarne biuro matrymonialne. Duet centrum zapoznawcze to jedno z nielicznych biur, które stawia na bezpośrednią rozmowę z klientem, oferując nawet przyjazd konsultanta do klienta, niezależnie od jego miejsca zamieszkania.

Ze światowych badań wynika, że osiemdziesiąt procent społeczeństwa korzysta co najmniej kilka razy w tygodniu z internetu. W internecie szukamy różnych informacji, poszukujemy opinii czy pomocy, robimy zakupy, rozmawiamy z bliskimi, kreaujemy swój wizerunek. I nikogo już nie dziwi, że w sieci szukamy miłości, choć tylko co trzecia osoba przyznaje się do tego, że zawierała kiedykolwiek znajomości przez internet. A wybierać jest rzeczywiście w czym; są portale typowo matrymonialne, randkowe, erotyczne. Znajdziemy mnóstwo serwisów specjalistycznych – dla 30., czy 50. latków, dla rozwodników, dla osób zamożnych, homoseksualnych, dla Polonii mieszkającej w Berlinie, Londynie czy Chicago, dla deklarujących katolików, tradycyjne biura matrymonialne. Opinie na temat poszczególnych serwisów można znaleźć w internecie.

Czemu ludzie szukają drugiej połówki w Internecie?

Klienci takich portali chwalą je za wygodę w nawiązywaniu rozmów, anonimowość, wszechobecność oraz niski koszt. Na internetowym rynku matrymonialnym jest ich sporo; do wyboru, do koloru. Konkurencja spora, więc większość portali prześciga się w pomysłach na coraz to nowsze rozwiązania, po to, by zatrzymać klienta. Dużym zainteresowaniem cieszą się różne testy psychologiczne; na ich podstawie algorytm automatycznie wyświetli listę najbardziej odpowiednich w danym momencie partnerów. „Wszelkie testy psychologiczne w sferze poszukiwań życiowego partnera to totalna porażka.” – mówi z przekonaniem prowadzący biuro matrymonialne duet centrum.

Opinie te potwierdzają klienci, którzy jednogłośnie twierdzą, że testy nie sprawdzają się, a ich wynik z pewnością należy potraktować z przymrużeniem oka. Specjaliści od komunikacji i kształtowania relacji międzyludzkich potwierdzają: testy nie pomagają, a wręcz mogą przeszkodzić i zaburzyć proces poznawczy. Można porównać to do zakupu obuwia w internecie; gdy zlecimy komputerowi, by pokazał wszystkie dostępne buty w rozmiarze 38, internetowa wyszukiwarka wyświetli je wszystkie w mgnieniu oka. Wybór z pewnością zadowoli niejednego konsumenta. Ale komputer nie wyświetli już nam szczegółowych informacji dotyczących np. tworzywa, z jakich zostały wykonane, roku i miejscu produkcji, poziomu wygody jego noszenia. A przecież każdy miłośnik obuwia wie, że ten made in USA będzie różnił się od tego made in China.

Jaki z tego wniosek?

Komputery i wszystkie informatyczne mechanizmy nie sprawdzą się się, gdy chodzi o twórcze myślenie, bo myślenie charakteryzuje człowieka. Dlatego też mówi się, że tradycyjne biura matrymonialne czy instytucje pośredniczące w nawiązywaniu znajomości mają, pod tym kątem, znaczną przewagę nad internetowymi portalami randkowo-towarzyskimi. Bo za biurkiem biura matrymonialnego siedzi człowiek, a nie maszyna. I on doskonale wie, że nawet gdy kandydaci nie spełniają wzajemnie swoich wszystkich oczekiwań, to jednak są mocne przesłanki ku temu, aby tych dwoje spróbowało się poznać. A ostateczna decyzja i tak będzie należała do nich i decyzji za nich nie podejmie nawet najlepszy konsultant.

Z badań społecznych wynika, że zdecydowana większość (aż 70 – 80 proc.) ma za sobą doświadczenia związane z poszukiwaniem drugiej połówki na portalu internetowym. I choć większość z badanych te doświadczenia zalicza do negatywnych, to jednak nie rezygnuje ze swoich poszukiwań. Życie codzienne nie daje zbyt wielu okazji do poznawania się, a internet, w obecnych czasach, jest jego głównym źródłem. Trzeba jednak pamiętać o niebezpieczeństwach, jakie niosą za sobą poszukiwania w sieci. Przede wszystkim anonimowość, która sprawia, że pod znakiem zapytania stoi odpowiedzialność za słowa i uczciwość w zamiarach. Duży wybór profili również tylko z pozoru ułatwia zadanie; w tłumie atrakcyjnych profili poszukiwanie wartościowej osoby może okazać się niezwykle czasochłonnym zajęciem.Rynek usług matrymonialnych jest na szczęście na tyle szeroki, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

+ 26 = 31