Pięć sposobów na odporność dziecka

dziecko
.

Wakacje to najlepszy okres, by zadbać o odporność dziecka. Można sięgnąć po sposoby z babcinej apteczki lub po bardziej nowoczesne rozwiązania. A dużo ruchu na świeżym powietrzu z pewnością również wpłynie pozytywnie na organizm dziecka. Co więc dokładnie mają robić rodzice? Podpowiadamy…

Sposób nr 1 – właściwa dieta

Ważnym elementem budowania odporności jest właściwa, zbilansowana dieta – przede wszystkim dużo warzyw i owoców, by dostarczyć organizmowi jak najwięcej składników odżywczych – witamin i minerałów. Dodatkowo dieta powinna zawierać mleko, produkty zbożowe (najlepiej razowe), mięso oraz ryby. Warto także uzupełniać posiłki w naturalne probiotyki (ogórki kiszone czy kapusta kiszona) i prebiotyki – na przykład cykorię, karczochy, ziemniaki czy topinambur.

Sposób nr 2 – aktywność fizyczna

Warto wykorzystać ładną pogodę na sport i zabawy na świeżym powietrzu, co sprzyja prawidłowemu rozwojowi dziecka. Mogą to być spacery, jazda na rowerze, każda zabawa wymagająca ruchu – co najmniej trzy razy w tygodniu po czterdzieści minut. Ważny jest również sposób ubierania dziecka – nie powinni się przegrzewać, dlatego najlepiej ubrać je na cebulkę, tak by móc w wygodny sposób regulować temperaturę ciała.

Sposób nr 3 – sen

„Sen jest najlepszym lekarstwem” – w tym powiedzeniu jest dużo prawdy. Sen wpływa na odporność organizmu. Dlatego warto zadbać o dobre warunki snu naszych dzieci – przewietrzone pokoje, właściwą wilgotność, a w wakacje – odrobinę dłuższy sen.

Sposób nr 4 – apteczka babuni

W procesie wzmacniania odporności możemy sięgnąć po rady starszych pokoleń. Zgodnie z mądrością ludową – czarny bez, czosnek, cebula, miód, produkty bogate w witaminę C – wpływają pozytywnie na system immunologiczny. Czarny bez wykorzystuje się przy przeziębieniach, gorączce, zapaleniu krtani i gardła, jest korzystny dla prawidłowego funkcjonowania układu oddechowego, przyczynia się do utrzymania dobrego fizycznego samopoczucia. Czosnek ma działanie antybakteryjne, cebula – antybakteryjne i przeciwwirusowe. Miód ma działanie antybakteryjne i wzmacniające, a produkty bogate w witaminę C, takie jak żurawina, dzika róża, rzeżucha, natka pietruszki i owoce cytrusowe – pomogą utrzymać prawidłową odporność organizmu.

Sposób nr 5 – odpowiednia suplementacja

Na rynku są również dostępne różnego rodzaju suplementy diety, które wesprą układ immunologiczny dziecka, a w dodatku są dostępne w formie akceptowalnej przez dzieci, na przykład pod postacią pysznych żelków czy syropów. Dla małych smakoszy można wybrać żelki Cerutin® Junior Dinożelki o smaku owocowym, w których składnie znajduje się aż 10 witamin (witamina C, witamina B3, witamina E, witamina B5,  witamina A, witamina B2,  witamina B9 czyli kwas foliowy, witamina B7, witamina D, witamina B1), cynk  i rutyna. Innym rozwiązaniem może być syrop Cerutin® Junior, który zawiera składniki pomagające prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Jego najważniejszymi składnikami są czarny bez oraz cynk i występuje w dwóch pysznych smakach – truskawkowym i malinowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 + 7 =