Poranne mdłości

mdłości w ciąży
.

Nękają Cię mdłości o każdej porze dnia które powodują osłabienie? Jest kilka sposobów, które mogą Ci pomóc.

Prawie połowa kobiet w ciąży skarży się na uciążliwe mdłości. Zwykle pojawiają się one około czwartego tygodnia ciąży i są jej najwcześniejszą zauważalną oznaką. Przyczyną nudności (często towarzyszą im także wymioty) jest hormonalne przestrajanie się organizmu przyszłej mamy. Nudności najczęściej występują z samego rana, gdy przyszła mama jest jeszcze na czczo. Mogą też pojawiać się w ciągu dnia, np. pod wpływem stresu lub drażniącego zapachu. U większości kobiet znikają w drugim trymestrze ciąży. Jednak aby przetrwać ten okres warto skorzystać z kilku sposobów, aby stały się mniej uciążliwe.

Mdłości najczęściej i z największym nasileniem występują rano. Nie wstawaj gwałtownie z łóżka ponieważ zawroty głowy mogą wywołać nudności. Po przebudzeniu pozwól swojemu organizmowi na przystosowanie się do sytuacji i poleż chwilę w łóżku (10-15 min.).

Poproś o małą przekąskę po przebudzeniu lub przygotuj ją sobie poprzedniego wieczora. Przekąskę popij np. ciepłą herbatą. Unikaj pikantnych i tłustych potraw, które mogłyby podrażnić lub nadmiernie obciążyć żołądek. Jedz często jednak w małych ilościach. Nie powinnaś się ani przejadać, ani dopuszczać do wystąpienia głodu. Jeśli nie potrafisz nawet myśleć o jedzeniu spróbuj chociaż batonika musli, migdałów, orzechów,krakersów lub chrupkiego pieczywa lub trochę płatków kukurydzianych. Bardzo ważna jest dla Ciebie teraz kolacja. Nie powinnaś się objadać przed snem – wówczas będzie Ci łatwiej zasnąć. Powinnaś zadbać również, by w codziennej diecie nie brakowało produktów bogatych w witaminę B6. Dobrymi jej źródłami są: ryby, chude mięso, banany, kapusta, zielony groszek, kalafior, marchew, szpinak i ziemniaki. W dużej ilości witamina B6 występuje też w zbożach.

Szczególnie w okresie ciąży istotna jest dostateczna ilość płynów w organizmie. Staraj się dużo pić tj. 2,5–3 l dziennie. Pijąc małymi łykami osłabisz odruchy wymiotne. Nie powinnaś pić również napojów słodkich i gazowanych. Dobrym pomysłem jest natomiast picie wody mineralnej,soków warzywnych i owocowych. Nudności skutecznie łagodzą również herbatki ziołowe. Te z miętą, melisą, czy rumiankiem wspomagają trawienie i działają uspokajająco.

Unikaj drażniących zapachów. Twój węch jest teraz znacznie bardziej wyczulony. Ta woń, która dotąd sprawiała ci przyjemność, może teraz odrzucać. Unikaj zwłaszcza dymu tytoniowego, perfum i odświeżaczy powietrza. Mogą przeszkadzać Ci również zapachy niektórych potraw.Spróbuj je zapamiętać, by potem móc się przed nimi ustrzec.

Pamiętaj także o ruchu. Staraj się być aktywna – spaceruj, spotykaj się ze znajomymi, gimnastykuj się ponieważ bezczynność pogarsza trawienie.

Uważaj także, aby nie narażać się na duże wahania temperatury. Taki stan wywołuje nudności i skłonności do wymiotów.

1 komentarz


  1. Dobrze wiedzieć! Mdłości w ciąży są strasznie dokuczliwe…

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

43 + = 51