Poznaj cenne właściwości jagód acai

acai
.

Jagody acai – kto o nich nie słyszał? Coraz popularniejsze, często kupowane, wypełniają półki sklepów ze zdrową żywnością i aptek. Co się kryje w tej wyjątkowej roślinie, porastającej wysokie drzewa palmowe w lasach Amazonii lub północnej Brazylii, że cieszy się tak dużym uznaniem?

Co się kryje w acai?

Małe ciemnoniebieskie lub fioletowe kuleczki pełne są cennych składników, wśród których nie brakuje m.in. przeciwutleniaczy, będących filtrem, osłonką zewnętrzną owoców acai. Zawierają się w nich także cenne dla zdrowia antyoksydanty, wzmacniające układ immunologiczny i usuwające z organizmu wolne rodniki. Oprócz tego w jagodach acai znajdują się ważne dla zdrowia witaminy C, E i A, nienasycone kwasy tłuszczowe oraz aminokwasy egzogenne, których organizm samodzielnie nie syntetyzuje. Kwasy omega 6 i omega 9, a także minerały m.in takie jak potas, magnez, wapń dopełniają wyjątkowej całości.

Kiedy suplementować jagody acai?

Wymienione powyżej składniki odżywcze świadczą same za siebie, dlatego można się spodziewać wielu cennych właściwości po włączeniu do diety jagód acai. Przede wszystkim wzmacniają odporność oraz pomagają przy detoksie, kiedy trzeba oczyścić organizm z toksyn i metali ciężkich. Zawarte w tych małych kuleczkach witaminy i minerały dodadzą energii i pomogą zregenerować osłabiony organizm, np. po długotrwałym stresie czy przemęczeniu. Uważa się także, że jagody acai wpływają na regulację poziomu cukru i tłuszczów oraz ciśnienia krwi. Stosuje się je także przy problemach ze wzrokiem, ale też profilaktycznie, chroniąc swoje oczy przed późniejszymi wadami. Jagody acai pomagają też przy objawach alergicznych oraz zapobiegają powstawaniu zmarszczek, dobroczynnie oddziałując na skórę. Dzięki sporej zawartości błonnika mogą przyspieszać metabolizm i powodują uczucie sytości, dzięki czemu nie ma się ochoty na podjadanie między posiłkami. Do zalet jagód acai należy też niewątpliwie dobry wpływ na naczynia krwionośne i funkcjonowanie mózgu.

Owoce acai – jak je zażywać?

Kapsułki, proszek lub sok? Tak, jak lubisz i jak będzie ci najwygodniej w danym momencie. Wiele osób decyduje się na sproszkowane jagody acai, bo wtedy można dodać je do ulubionego musli, zupy, owsianek, naleśników czy jogurtu. Niektórzy dodają je do deserów lub mięs – czyli pomysłów jest bez liku i każdy może wybrać dla siebie ten najlepszy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3 + 3 =