Smaczne i zdrowe jedzenie do szkoły

posiłek
.

Przygotowywanie dziecku posiłków to dla wielu rodziców ogromne wyzwanie, zwłaszcza jeśli do tej pory gotowanie nie było ich największą pasją.

Mimo to, warto już od najmłodszych lat serwować dziecku smaczne i zdrowe dania i zachęcać go do próbowania kolejnych domowych potraw oraz pojedynczych składników, z jakich są one przygotowywane. Warto też zaangażować pociechę do pomocy w kuchni, co z pewnością pozwoli rozwinąć kolejne umiejętności i doda maluchowi pewności do podejmowania kolejnych wyzwań.

Co przygotować dziecku na śniadanie do szkoły?

Zanim jednak przystąpimy do wydzielania dzieciom konkretnych zadań w czasie kulinarnych zmagań, warto przekonać się co nasz uczeń lubi jeść oraz pogodzić te czynności organizacyjne z porannymi przygotowaniami wszystkich domowników.

Na śniadanie warto serwować dziecku pożywne i lekko rozgrzewające dania. Dobrze sprawdzi się tu:

  • jajecznica lub gotowane jajka,
  • omlet,
  • owsianka,
  • kasza manna lub jaglana z ulubionymi owocami,
  • kanapki z razowego pieczywa z dużą ilością warzyw i domowymi wędlinami,
  • twarożek,
  • warzywne placuszki z delikatnymi sosami.

Takie śniadanie maluch może nie tylko zjeść w domu. Wiele z nich nadaje się również “na wynos’ do szkoły. Wtedy w czasie przerwy dziecko będzie mogło sięgnąć po zdrowy i wartościowy posiłek, bez konieczności kupowania gotowych słodkich lub słonych przekąsek.

Pyszne domowe przekąski dla dzieci

Takie typowo śniadaniowe dania to jednak nie wszystko, co warto spakować dziecku do lunchboxa. Może się w nim znaleźć także zdrowe małe co nieco na deser lub mała przekąska między większymi posiłkami.

Właśnie dlatego warto mieć w domu świeże owoce i warzywa, które pokrojone w kawałki są idealne o każdej porze dnia. Możemy do nich dodać także orzechy, pestki, masło orzechowe, dżem, owocowe lub warzywne przetwory lub jogurt (wszystko to kupisz np. w sklepie kaufland.pl).

Poza tym możemy też przygotować dziecku domowe słodkości:

  • babeczki,
  • chlebek bananowy,
  • ciasteczka owsiane,
  • ciasto marchewkowe,
  • krem jaglany z granolą i daktylami,
  • pieczoną owsiankę lub owsiane batoniki.

Takie przekąski nie tylko dodadzą małemu odkrywcy energii na kolejne godziny w szkole, ale przede wszystkim zaspokoją głód i dostarczą cennych witamin i minerałów małemu organizmowi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

8 + 2 =