Inny sposób na życie, czyli catering sportowy

jedzenie
.

Dieta pudełkowa dla osób aktywnych fizycznie powinna znacznie różnić się od tego co jedzą ci, którzy chcą schudnąć lub przejść na wegetarianizm. Dobre i zdrowe odżywanie jest niezwykle ważną częścią rozwoju każdego sportowca.

Dieta jest też czynnikiem, który ma kolosalne znacznie przy osiąganiu satysfakcjonujących wyników sportowych a co równie ważne, świetnie wpływa na samopoczucie i sprawność układów mięśniowego i nerwowego. Dlatego osobom, które jednocześnie pozostają aktywne fizycznie i zawodowo przyda się catering sportowy dostosowany odpowiednio do dyscypliny, którą uprawiają.

Dieta pudełkowa dla biegacza i siłacza

Dieta dla sportowca powinna być opracowywana w sposób indywidualny. Rozkład makroskładników powinien być uzależniony i dostosowany do wieku, płci, natężenia treningów czy specyfiki danej dyscypliny. Sięgając po catering fit, warto wiedzieć, że dobra dieta pudełkowa dla kulturysty, który cały dzień spędza na siłowni będzie się znacznie różniła od diety przewidzianej dla maratończyka.

Catering fit dla siłacza

Catering dietetyczny dla sportowca trenującego z ciężarami powinna obfitować w dobrze przyswajalne białka. Idealne będą więc dania, które zawierają wołowinę, drób, ryby, jajka czy ser. Białko jest podstawowym budulcem mięśni. Catering sportowy siłacza powinien również być bogaty w tłuszcze jak orzechy czy oliwa, które znacznie wspomagają produkcję testosteronu tak ważnego w ćwiczeniach siłowych. Ostatnich z ważnych składników diety będą węglowodany zawarte w kaszach, pieczywie czy ryżach, które są głównym źródłem łatwo przyswajalnej energii. Taka dieta pudełkowa powinna być zwieńczona dużą ilością wody a także suplementacją.

Catering sportowy do biegania

Dla biegacza najlepszy catering dietetyczny to taki, w którym najważniejszą rolę odgrywają węglowodany. To one wspomagają treningi o dużym stopniu intensywności. Białka i tłuszcze w wypadku biegania mają drugorzędne znacznie. Ważne, by osoba uprawiająca biegi nie przybrała gwałtownie na wadze, bowiem może to źle wpłynąć na zwinność, szybkość czy dynamikę biegu. W przypadku takiej dyscypliny sportowej, ważna jest jakość masy mięśniowej a nie jej ilość. Jak w każdej sportowej diecie, także biegacz powinien uzupełniać niedobory witamin czy minerałów odpowiednią suplementacją, bowiem owoce czy warzywa dostarczają ich odpowiednią ilość tylko w dniach nie treningowych.

Jak znaleźć najlepszy catering dietetyczny dla sportowca?

Poszukując firmy, która oferuje catering sportowy, warto zwrócić szczególną uwagę na to, kto komponuje poszczególne zestawy jedzeniowe. Najlepszy catering dietetyczny to taki, który nawiązał współpracę z dietetykiem klinicznym. Tylko takie firmy dają gwarancję, że zamówiony przez nas odpowiedni catering dietetyczny będzie spełniał wszystkie stawiane mu wymagania. To niezwykle ważne u sportowców, bowiem jakiekolwiek braki lub źle zbilansowana dieta może doprowadzić do kontuzji i trwałego uszczerbku na zdrowiu. Równie ważna jest też jakość posiłków. Nikt nigdy nie twierdził, że przejście na dietę sportową musi oznaczać rezygnację ze smacznych dań. Dlatego, wybierając catering dietetyczny, warto zamówić zestaw próbny i ocenić kucharskie umiejętności poszczególnych firm. Ostatnią cechą, na którą należy zwrócić uwagę są informacje zawarte na pudełkach dostarczanych pod drzwi mieszkania. Polecamy sprawdzony catering sportowy w Poznaniu – Fit ApetitNajlepszy catering dietetyczny, taki jak na przykład działający w największych polskich miastach Fit Apetit, oprócz jedzenia dostarcza też wiedzę w postaci rozkładu makroskładników, nasyconych kwasów tłuszczowych oraz soli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

+ 44 = 50