Szczegóły ćwiczeń przeznaczonych dla kobiet w ciąży

kobieta
.

Kobiety w ciąży powinny dbać o siebie w bardzo szczególny sposób. Na pewno bardzo istotnym elementem jest zachowanie dobrego zdrowia, o zachowanie dobrego nastroju. Jednocześnie też istotne będzie zapobieganie różnego rodzaju dolegliwościom. Jedną z takich dolegliwości, z którą bardzo często można mieć do czynienia w trakcie ciąży są bóle kręgosłupa. Wiadomo, bowiem, że rosnący brzuszek jest fizycznie pewnym utrudnieniem, pewnym obciążeniem dla mięśni, dla kręgosłupa. Nie można nie wskazać na pewnego rodzaju aktywność fizyczną, jako na element bardzo istotny dla zachowania dobrego zdrowia fizycznego oraz psychicznego. Nie każdy rodzaj ćwiczeń fizycznych jest jednakże dobry dla kobiet w ciąży. Warto, zatem wybrać taką formę ruchu, która będzie odpowiednia. Nie sposób nie wskazać w tym miejscu na zajęcia pilates, dzięki którym można zachować pełną harmonię ciała i ducha, również w trakcie ciąży.

Efekty ćwiczeń pilates

Do głównych efektów ćwiczeń w ciąży, ćwiczeń pilates w ciąży można zaliczyć:
– wzmocnienie mięśni pleców, uniknięcie bóli pleców
– uniknięcie zjawiska nietrzymania moczu, nietrzymania gazów
– znacznie lepsza kondycja psychiczna
– większa jędrność skóry, uniknięcie zjawiska rozstępów

Zalety ćwiczeń pilates dla kobiet w ciąży

Ćwiczenia pilates przeznaczone dla kobiet w ciąży są bardzo łatwe do wykonywania. Tym samym nie ma tu żadnego elementu trudności. Trzeba jak najbardziej mówić o znaczącej poprawie postawy ciała. To czołowy aspekt, na który musimy tutaj zwrócić uwagę, ponieważ ból pleców jest główną dolegliwością związaną z ciążą. Poza tym również należy wskazać na znaczną poprawę kondycji nóg. W trakcie ciąży mamy do czynienia z bólem nóg, z obrzękami, z żylakami, a tym samym owe dolegliwości mogą być znacząco zniwelowane właśnie poprzez regularny udział w zajęciach pilates przeznaczonych stricte dla grup kobiet w ciąży. Można mówić o eliminacji głównych dolegliwości, które zwyczajowo dotyczą kobiet w ciąży.
Udział w takich zajęciach może znacząco poprawić kondycję fizyczną oraz psychiczną. Należy jednak przed podjęciem decyzji o wzięciu udziału w zajęciach pilates zasięgnąć porady lekarza. To od jego decyzji zależy to czy owe ćwiczenia będą się wiązały tylko z korzyściami, czy też może istnieją jakieś poważne przesłanki ku temu, aby jednak nie decydować się na taką formę aktywności fizycznej w ciąży. Zdrowie maleństwa wszak jest tu najważniejsze.

Wpis powstał we współpracy z serwisem balanced-body.pl, oficjalnym dystrybutorem sprzętu do pilates marki Balanced Body w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

68 + = 69