Czy warto stosować suplementy diety na odchudzanie?

odchudzanie
.

Redukcja tkanki tłuszczowej to długotrwały, okupiony wyrzeczeniami proces. W momentach, w których brakuje nam samodyscypliny, najchętniej sięgnęlibyśmy po magiczną tabletkę, która całkowicie rozwiąże nasze problemy. Ale czy suplementy faktycznie działają na tej zasadzie?

Suplementy diety na odchudzanie – opis działania

Jeszcze przed podjęciem decyzji o wyborze tabletek czy innych suplementów na odchudzanie, warto zdać sobie sprawę z tego, w jaki sposób wpływają one na nasz organizm. Dostępne a aptekach preparaty bazują na jednym z dwóch sposobów działania: zmniejszają uczucie głodu lub przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Warto mieć jednak świadomość, że suplementy diety na odchudzanie nie podlegają obowiązkowym badaniom skuteczności, a co za tym idzie – stanowią najmniej wiarygodną grupę suplementów, przez co w wielu przypadkach gwarantują jedynie efekt placebo. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich wyrobów medycznych. Wybierając zaufanego producenta, możemy liczyć na działanie zgodne z zastosowaniem i skuteczne wsparcie diety. Najbezpieczniejsze i godne zaufania suplementy na odchudzanie to bez wątpienia te bazujące na naturalnych składnikach, wspomagających pracę układu trawiennego. W ich składzie często znajdziemy takie składniki jak: korzeń i ziele mniszka (wspierają trawienie), chlorella (wspomaga proces oczyszczania organizmu), perz (zmniejsza apetyt), pieprz kajeński (przyspiesza redukcję tłuszczu) czy zielona herbata (wspomaga metabolizm). Znając właściwości określonych składników, możemy stosować je także jako dodatki do codziennej diety, niekoniecznie w formie tabletek czy kapsułek.

Zasady dotyczące działania suplementów

Sięgając po suplement, musimy mieć pewność, że stosujemy go w prawidłowy sposób, sprzyjający naszemu zamierzeniu, czyli redukcji tkanki tłuszczowej. Podstawowa zasada przyjmowania suplementów brzmi: żadna ilość wyrobów medycznych nie zastąpi zdrowego trybu życia – zdrowe herbatki, kapsułki czy tabletki mogą jedynie wesprzeć działania dążące do utraty wagi. Zbilansowana dieta, unikanie pustych kalorii oraz regularna aktywność fizyczna to nasi główni sprzymierzeńcy, natomiast suplementy diety na odchudzanie stanowią tylko dodatek do powyższych zaleceń. Decydując się na określony produkt, należy bezwzględnie przestrzegać zasad jego przyjmowania i nie przekraczać zalecanej dziennej dawki spożycia. Więcej nie znaczy lepiej! W przypadku dłuższego stosowania suplementów i braku widocznych efektów należy zweryfikować przestrzeganie diety i zaleceń dotyczących ćwiczeń fizycznych, a następnie skonsultować się z dietetykiem lub lekarzem pierwszego kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

+ 85 = 89