Jak wzmocnić odporność organizmu?

witaminy
.

Kiedy zbliża się zima, wiele osób zaczyna bardziej dbać o zdrowie. Stosuje zioła, płukanki inhalacje, suplementy diety itd., aby wzmocnić układ odpornościowy i nie „złapać” jakiejś infekcji. Sposobów jest bez liku, trzeba tylko wybrać dla siebie ten najlepszy.

Zioła

Herbatki i płukanki ziołowe to niezaprzeczalnie bardzo popularne remedium na spadek formy i kulejący układ immunologiczny. Przyrządzenie ich nie kosztuje dużo – ani czasu, ani pieniędzy. Wystarczy mieć trochę dobrych chęci, aby przygotować sobie aromatyczną filiżankę rumianku, czystka czy pokrzywy. Codzienne spożywanie takiego naparu i profilaktyczne płukanie gardła, pozwala zabezpieczyć się przed przeziębieniem. Zioła nawilżą dobrze śluzówkę, odkażą i rozprawią się z bakteriami.

Witaminki i minerały

Najwięcej jest ich w świeżych warzywach i owocach. Przyrządzanie z nich smacznych zdrowych soków to również dobry pomysł na codzienną porcję zdrowia. Oczywiście można stosować witaminy w tabletkach czy w granulacie do rozpuszczania. Przykładem może tu być witamina b17 w kapsułkach, czyli amigdalina. Można ją także znaleźć m.in. w pestkach niektórych owoców, a zwłaszcza w pestkach moreli.

Witamina B17 w pestkach moreli

Nie należy traktować pestek moreli jako przekąski, bo można sobie mocno zaszkodzić. Od 1 do 2 pestek moreli w zupełności wystarczy, jeśli chcesz wzmocnić odporność organizmu. Niektórzy dodają je do posiłku, np. do Musli czy zupy w wersji zmielonej. Są to jednak naprawdę niewielkie ilości. Oprócz pestek moreli w aptekach dostaniesz także tabletki, dzięki którym można uzupełnić dietę w składniki w nich zawarte. Witamina B17 jest jeszcze mało znana, dlatego należy być ostrożnym w jej zażywaniu.

Wiele osób preferuje suplementację preparatami musującymi, które rozpuszcza się w letniej wodzie. Jest to np. żelazo lub magnez albo kompleks witamin, popularnie nazywany multiwitaminą. Wybór jest ogromny i każdy znajdzie odpowiednią, dla siebie suplementację.

Oczywiście najlepsza jest zawsze dobrze przygotowana dieta, pełna świeżych warzyw, owoców, wolna od cukrów prostych i złych tłuszczy. Pamiętaj też o wapniu stymulującym odporność, dlatego wzbogacaj swoją dietę o ryby, nabiał i chude mięso.

Śpij na zdrowie i uspokój się

Nic tak nie wyniszcza organizmu, jak długotrwały stres i brak snu. Układ odpornościowy zaczyna zawsze kuleć i organizm łapie wszelkie infekcje, kiedy zarywasz noce, odsypiasz w dzień, uczysz się do późnych godzin. To prosta droga do znacznego wyczerpania organizmu. Do tego często dochodzą używki (alkohol, papierosy, kawa), wypłukujące organizmu witaminy i minerały, dlatego należy z nich zrezygnować lub chociaż znacznie ograniczyć.

Zadbaj o relaksację – zabiegi SPA, aromaterapia (np. kąpiele z dodatkiem olejków eterycznych i soli zapachowych), ale też uskuteczniaj treningi na świeżym powietrzu. Mogą to być spacery z kijkami lub szybki chód, ważne, aby dostosować stopień wysiłku do swoich możliwości. Nie bez znaczenia jest też hartowanie organizmu np. za pomocą chłodnego prysznica oraz spania przy uchylonym oknie (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

+ 52 = 57