Zadbaj o siebie wiosną! Sprawdzone porady dla świeżo upieczonych mam

mama
.

Zanim Twoje ciało wróci do formy po ciąży i porodzie, musisz uzbroić się w cierpliwość. Zdecydowanie na pomoc w tym przypadku przyjdzie zbilansowana dieta oraz aktywność fizyczna. Wiosna to także idealny czas, aby rozpocząć ćwiczenia na świeżym powietrzu. Sprzyja to nie tylko zdrowiu, ale też lepszemu samopoczuciu. W poniższym artykule dowiesz się, jak zadbać o siebie, a także, w jaki sposób rozpocząć treningi.

Po porodzie

Przede wszystkim, jeśli urodziłaś niedawno zimą, a zbliżająca się wiosenna aura zachęca Cię do wprowadzenia ćwiczeń do swojego planu dnia, najpierw tę decyzję skonsultuj z lekarzem. Ciało po porodzie potrzebuje czasu, aby wrócić do pełni sił oraz się zregenerować. Oczywiście, gdy przed ciążą, jak i w trakcie byłaś aktywna oraz urodziłaś naturalnie, pierwsze ćwiczenia możesz wykonywać właściwie po kilkunastu dniach. W innym przypadku niestety należy jeszcze poczekać. Podczas ciąży dochodzi do rozluźnienia więzadeł stawów, mięśnie są mocno nadwyrężone, a ciało obolałe. Wówczas nie zawsze ma się ochotę na ćwiczenia. Jednak, gdy nie ma żadnych przeciwwskazań pamiętaj, aby rozpocząć od mniej intensywnych i wymagających treningów. Stopniowo przyzwyczajaj ciało do ponownej aktywności. Dopasuj ćwiczenia nie tylko do swojej kondycji, ale i możliwości. W dodatku, gdy karmisz piersią, warto zwrócić uwagę na zwiększone zapotrzebowanie energetyczne. Zbilansowana dieta pełna bogatych produktów to najlepsze rozwiązanie dla Ciebie i Twojego maluszka. Pamiętaj, żeby nie karmić od razu po treningu!

Jakie ćwiczenia wykonywać?

Wiele młodych mam na samym początku ma problem z ułożeniem odpowiedniego planu treningowego. Warto o pomoc poprosić doświadczonego instruktora lub trenera, który pomoże wybrać treningi i dostosować je do Twoich możliwości. Podpowie, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia. Ważne, aby miały one na celu wzmocnić mięśnie, a także angażować wszystkie partie ciała. Skutecznie pozbędziesz się nadprogramowych kilogramów. Poza treningami typowo wzmacniającymi i rozciągającymi należy dołączyć kardio wraz z ćwiczeniami siłowymi. Pamiętaj również o odpowiedniej rozgrzewce, a także rozciąganiu się po treningu. Idealnym sposobem aktywności może być wiosenny spacer. Z czasem można zamienić go na marsz lub jogging. Zajęcia fitness, basen, czy joga to także popularne formy ruchu szczególnie w okresie poporodowym. Spacer wśród wiosennych aktywności cieszy się największą popularnością, bo można wybrać się na niego z maluszkiem. Przebywanie na świeżym powietrzu zdecydowanie pozytywnie wpływa na zdrowie mamy, jak i dziecka.

Nie zapomnij o pielęgnacji

Do powrotu do szybkiej formy po porodzie przyczynia się w głównej mierze aktywność fizyczna, ale również i dieta. Zbilansowana, oparta o wartościowe i bogate w składniki odżywcze produkty pomogą Ci szybko wrócić do dawnej sylwetki. Nie zapomnij jednak o prawidłowej pielęgnacji. Dzięki niej skóra zostanie odpowiednio nawilżona i odżywiona. Dlatego systematyczne treningi warto wspierać dietą oraz pielęgnacją ciała. Już w okresie ciąży można stosować wiele preparatów, które mają na celu wzmocnić, a także zregenerować naskórek. Wówczas idealnym rozwiązaniem będzie balsam dla kobiet w ciąży Mustela. Możesz go używać nawet po porodzie. Głęboko nawilża, pozostawia skórę miękką i delikatną. Stosuj go przede wszystkim na wszelkie podrażnione miejsca oraz strefy przesuszonej skóry. W swojej kosmetyczce miej także olejek przeciw rozstępom oraz wszelkie kremy ujędrniające, które sprawią, że naskórek wróci do swojej elastyczności.

źródło zdjęcia: freepik.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

− 1 = 3